Meest gestelde vragen:

Openingstijden
Zus & Zo is geopend van maandag t/m zaterdag van 9.30 tot 18 uur.

Waaruit is de prijs opgebouwd?
Alle vermelde prijzen zijn in Euro´s, inclusief 21% BTW en exclusief verzend- en administratiekosten.

Hoe kan ik iets bestellen bij Zus & Zo?
Bestellen bij ons doe je zo:
Artikel(en) in winkelwagentje leggen
Kom je een leuk artikel tegen dat je wilt kopen? Leg het in je winkelwagentje door op de knop ‘koop nu’ te klikken. Wil je verder rondkijken op onze webshop? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagentje liggen. Als je meteen wilt afrekenen, klik je op ‘doorgaan naar afrekenen’. Log, indien nodig, in op je account. Als je er nog geen hebt, kun je er tijdens je bestelling één aanmaken.
Bestelling controleren
Kies hoe je je bestelling wilt laten verzenden. Geef daarbij aan waar we je bestelling moeten bezorgen. Je kunt ook een ander bezorgadres ingeven.
Betalen en afronden
Kies hoe je wilt betalen. Je kunt betalen met iDEAL, PayPal, Creditcard of achteraf onder rembours. Vanuit België kun je ook betalen met Bancontact/Mister Cash en Maestro. Klik op ‘Bestelling plaatsen’ om je bestelling af te ronden. Als je niet achteraf onder rembours betaalt, betaal je meteen in de veilige omgeving van je bank.

Op welke manieren kan ik betalen?
Bij betaling dien je altijd het bestelnummer te vermelden.
Je kunt betalen middels:
– iDeal : online betalen via je eigen bank.
– Overschrijving op bankrekening. (NL44RABO0133120511 t.n.v. Zus & Zo) Je bestelling wordt pas verstuurd zodra het geld op onze rekening is bijgeschreven.
– PayPal
– Visa/Mastercard/Maestro
– Bankcontact/Mister Cash
– Onder rembours

Wat bedragen de verzendkosten?
Je bestelling kan worden opgehaald in onze winkel of per pakketdienst worden verstuurd. Wij bieden je bestelling aan bij PostNL. Indien je je bestelling ophaalt, worden er natuurlijk geen kosten in rekening gebracht. Administratie- en verzendkosten zijn als volgt:

  • Nederland:
    • € 6,50 per zending
    • Gratis verzending bij een bestelling boven € 100
    • € 29,95 Grote/zware zendingen
    • € 3,45 Brievenbus post
    • € 0,83 Cadeaubon verzending (afhankelijk van het gewicht)
    • € 16,25 Rembourskosten (naast de kosten voor de verzending)
  • Binnen EU:
    • Prijzen verschillen per land. Download hier het tarieven overzicht. klik hier.
    • Gratis verzending bij een bestelling boven € 100
    • € 29,95 Grote/zware zendingen
    • € 3,99 Brievenbus post
  • Buiten EU:
    • € 34,99 per zending
    • € 3,99 Brievenbus post

Waarom betaal je verzendkosten?
Wij zijn geen Bol.com of Coolblue die duizenden pakjes per dag versturen waardoor zij ‘gratis’ kunnen verzenden. Wij zijn een zelfstandige onderneming die graag unieke en bijzondere artikelen -naast onze fysieke winkel- aanbiedt op onze webshop.
Wij vinden dit extra werk heel erg leuk om te doen en moeten net als ieder ander verzendkosten betalen aan een vervoersbedrijf. Als wij deze kosten (deels) voor onze eigen rekening moeten nemen, hebben wij binnenkort geen bestaansrecht meer. En dat zou toch spijtig zijn, want veel van onze unieke artikelen kun je niet vinden bij bijvoorbeeld een Bol.com.
Wij willen tevens niet de prijzen van onze artikelen op onze webshop verhogen, zodat wij ook ‘gratis’ kunnen verzenden. Wij vinden dat niet eerlijk en blijven liever een scherpe prijs aanbieden. Wij zijn het meest tevreden over de bezorging van PostNL, daarom hanteren wij deze verzendkosten.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Direct na je bestelling ontvang je per e-mail een bevestiging. Wij verzoeken je deze goed te controleren en eventuele opmerkingen direct per e-mail aan ons te melden. Wij streven er naar om je bestelling, nadat je volledige betaling is ontvangen, binnen 1 à 2 werkdagen te verzenden. Bestellingen die op vrijdag na 12:00 uur en in het weekend geplaatst zijn, zullen op maandag worden verzonden. Verzendkosten worden bij het afrekenen automatisch berekend op basis van je adres. Het kan in bepaalde gevallen voorkomen, dat een artikel toch (tijdelijk) uitverkocht is. In dat geval nemen wij contact met je op en wordt de leveringstermijn meegedeeld.

Schade aan het pakket?
In het geval dat je een beschadigd pakket hebt ontvangen vragen wij je om zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 5 dagen contact met ons op te nemen.

Verkeerd geleverd of beschadigd product?
Als je een verkeerd geleverd of beschadigd product hebt ontvangen dien je dit binnen 5 dagen aan ons te melden. In overleg kan er worden gekeken of het artikel vervangen, gecrediteerd en/of retour gestuurd dient te worden.

Kan ik een bestelling annuleren?
Om je bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren stuur je ons binnen 24 uur na bestelling een e-mail met vermelding van het bestelnummer, je naam, adres, artikelcodes en de omschrijving van de te annuleren artikelen naar info@zus-en-zo.nl. Wanneer je bestelling al verzonden is, kun je de bestelling bij aflevering door de PostNL bezorg(st)er retour afzender sturen/weigeren. Zodra wij je bestelling terug hebben ontvangen, wordt het verschuldigde bedrag inclusief de verzendkosten teruggestort. Mocht je de bestelling toch aangenomen hebben dan zijn de retourkosten voor het retourneren van de bestelling voor jouw rekening.

Kan ik een bestelling retour zenden?
Na ontvangst van de bestelling, heb je het recht de bestelde artikelen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na de verzenddatum, retour te zenden. Dit is alleen mogelijk als je hier voorafgaand via e-mail melding van maakt, vergezeld van het herroepingsmodelformulier (dit formulier kun je vinden in de Algemene Voorwaarden), op info@zus-en-zo.nl. Retourzendingen worden geaccepteerd als het artikel onbeschadigd en ongebruikt is en in originele verpakking. Stuur het artikel met de originele bestelbon/factuur in een deugdelijke verpakking retour. Je dient het pakket voldoende te frankeren. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening. Wij vinden het fijn als je op de achterzijde van de bestelbon de reden van retour vermeld, zo hopen wij meer inzicht te krijgen waarom een artikel niet voldoet, maar dit is niet verplicht. Meer informatie over je herroepingsrecht kun je lezen in de Algemene Voorwaarden vanaf artikel 6. Let op! Niet gefrankeerde zendingen en rembourszendingen worden door Zus & Zo niet geaccepteerd. Zus & Zo behoudt zich het recht voor retourzendingen te weigeren of om slechts een gedeelte van het betaalde bedrag te vergoeden indien het vermoeden bestaat dat het artikel is gebruikt, is beschadigd of niet is voorzien van de aangehechte kaartjes.

De retourzending dient verstuurd te worden naar: Zus & Zo, Burg. H.A. Callenfelsstraat 2, 4501 CB Oostburg. Let op: Deze regeling geldt niet voor artikelen met een korting van 40% of hoger. Artikelen met een korting van 40% of hoger kunnen niet geretourneerd worden.

Hoe zit het met aansprakelijkheid?
Zus & Zo  is verantwoordelijk voor de artikelen tijdens het vervoer tot op het moment dat het pakje bezorgd is bij jou, bij de buren of een ander afhaalpunt. Zus & Zo is niet verantwoordelijk voor tik-, zet- en drukfouten waardoor onopzettelijk een verkeerde verkoopprijs zou kunnen worden gecommuniceerd. Indien zich dit voordoet zal de prijs door Zus & Zo  worden aangepast.

Hoe zit het met mijn privacy?
Je persoonsgegevens zijn door je aankoop op onze webshop automatisch opgenomen in het klantenbestand van Zus & Zo. Alle gegevens die je aan ons doorgeeft worden automatisch opgeslagen en alleen gebruikt voor interne en automatische verwerking in het kader van een verantwoord klantenbeheer en bedrijfsvoering voor de verkoop. Zie ook: privacy Policy

Geschillen en toepasselijk recht
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:info@zus-en-zo.nl
Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken
en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Tot slot
Als je een bestelling graag wil afhalen, ben je van harte welkom in onze winkel. De winkel heeft een nog veel groter aanbod dan je aantreft in onze webshop. Heb je een klacht of een vraag, laat dit ons weten. Wij streven naar tevreden klanten die regelmatig bij ons terug komen.

Download de algemene voorwaarden met modelformulier voor herroeping: klik hier.